>>>
> Aktuelnosti > Blog > Beograd: Studija slučaja za novi vizuelni identitet

Beograd: Studija slučaja za novi vizuelni identitet

meCrnogorskienEnglish available languages

Nakon što je dizajner Vladan Pavlović pokrenuo inicijativu za novi koncept vizuelnog identiteta Republike Srbije, posvetio se brendiranju gradova. Na prvom mjestu mjestu se našao glavni grad Srbije. Pogledajte ovaj genijalni koncept vizuelnog identiteta Beograda, kome je stvarno teško pronaći pronaći bilo kakvu zamjerku i koja samo može doprinijeti boljem brendiranju. 

Grb Beograda iz 16. veka je jednostavnijeg dizajna, sa jasno definisanim simbolima. Glavni grad Srbije je poznat po svojim simbolima kao što su Beogradska tvrđava Kalemegdan i dve reke Sava i Dunav. Zadržavajući tradicionalne heraldičke simbole, novi grb Beograda dobija moderni i prepoznatljiviji dizajn.

Grb Beograda je zvanični simbol Grada Beograda i postoji u tri oblika — Osnovni ili Mali, Srednji i Veliki grb. Ne postoji potreba za tolikim brojem grbova i simbola, jer to dovodi do lošeg komuniciranja sa identitetom grada.

Trenutno grbovi u Srbiji imaju previše elemenata i detalja, kiča, promašenih i neprikladnih simbola i slika. Potrebno je redizajnirati grbove da budu u skladu sa savremenim dobom. Manji grb ima previše detalja, kontura i drečavih boja, što ga čini komplikovanim za upotrebu. Ilustracija broda je veoma loša, i nepotrebna, jer su tvrđava i dve reke najvažniji simboli. Krvava boja reka je previše negativna asocijacija.

Tipografija ne pripada stilski trenutnom grbu Beograda, i ima nepotrebne elemente kao što su crvena linija i bela kontura. Novo pismo sadrži duh starog doba, sa grubim serifima koji asociraju na bedeme tvrđave.

Ovaj veliki grad bio je, izgleda, oduvek ovakav: istrgan, prosut, upravo kao da nikad ne postoji, nego večno nastaje, dograđuje se i oporavlja. S jednog kraja niče i raste, a sa drugog vene i propada. Uvek se kreće i talasa, nikad ne miruje i ne zna šta je spokoj i tišina. Grad na dve reke, na velikom prostoru sapet vetrovima. — (Citat) Ivo Andrić

Ocjena Centra za marketing:

Pozitivno:
  • Spoj istorije i modernog dizajna
  • Otvoreno i pozitivan simbol
  • Minimalizam, kombinacija boja
Negativno:
  • (nema)

Dizajn: 2017 © Vladan Pavlović.

meCrnogorskienEnglish available languages

Top