>>>
> Marketing i brendiranje > Logo nacionalnog brenda Bolivije

Logo nacionalnog brenda Bolivije

meCrnogorskienEnglish available languages

Plurinacionalna država Bolivija. Malo običnih ljudi zna da je to puni naziv ove južnoameričke države. A ona to sa pravom i jeste.

Za razliku od Crne Gore, gdje se prečesto upotrebljava politička demagogija “multikulturalna, multikonfencionalna, multietnička, itd.”, u Boliviji je zvaničan jezik španski te 36 domorodačka jezika.Skoro 70% stanovništva su mezisti, 20% su domoroci. Bijelci, ćolo, crnci i druge rasne i etničke skupine čine ostatak populacije. Bolivija je prava definicija višenacionalne države.

Zemlja je u 19. vijeku proglasila nezavisnost od španske imperije. Prije španskog osvajanja i uspostavljanja kolonije, tu se nalazilo Carstvo Inka. Najznačajnija istorijska ličnost bio je Simon Bolivar – predvodnik nezavisnosti šest latinoameričkih država – i u čiju je slavu Bolivija dobila ime. Kao i Venecuela, preciznije Bolivarska Republika Venecuela. Imali su izlaz na Pacifički okean do kraj 19 vijeka, dok tu teritoriju nije zauzeo Čile. Srećom, plovna rijeka Amazon protiče kroz Boliviju, čime imaju izlaz na Atlantski okean, što je od izuzetnog značaja za ekonomiju.

Lonely Planet je na sljedeći način opisao:

Gruba oko rubova, superiorna u svojoj prirodnoj ljepoti, hrapava, ispresjecana, složena i blago napukla, Bolivija je jedna od najrazličitijih i najzbunjujućih zemalja.

Sada dolazimo do pitanja: kako to sve skupa predstaviti svijetu?

Bolivijanci su pokušali da daju odgovor kroz krilaticu: Južnjačko srce. Na prvu loptu ovaj slogan je zbunjujuć. Prvo, južniji, u odnosu na šta? Bolivija jeste južnija u odnosu na Venecuelu, Ekvardu, Peru; ali je sjevernija u odnosu na Čile i Argentinu. Takođe, da uvodni dio ovog teksta bio o rančevima, poljima pamuka, rijeci Misisipi i kaubojima umjesto o Latinskoj Americi, Amazonu i mezistima, “južnjačko srce” bi isto tako mogli vezati za jug Sjedinjenih Američkih Država, zemlju Diksija. Ipak ovaj slogan treba posmatrati na drugačiji način: Cosazon del sur zapravo u ima značenje – sredina Južne Amerike. Prethodni slogan je bio: Bolivia te čeka (te espera).

 

 

Bolivija je već jedan put imala logo nacionalnog brenda sa pticom. Sada je izmijenjen u duhu 2. decenije 21. vijeka – upotreba minimalističkih piktogramskih rješenja. Polja lijevo označavaju Amazon, gornja – visoravan, desno – doline i donja predstavljaju Ande. Svojim šarenolikim dizajnom podsjeća na Viphalu, tradicionalnu zastavu koju su koristili čak i Inke. Ona je u bojama nacionalne crveno-žuto-zelene zastave, a plava boja se nalazi na bolivijskom grbu (koji se dalje sa veksiološke strane zapravo ne može smatrati grbom nego amblemom). Na kraju, dizajn loga nacionalnog brenda podsjeća i na vezove na ćilimima, koji, kao što smo vidjeli mogu na neki način biti veza između Balkana i Latinske Amerike.

Ocjena Centra za marketing:

Pozitivno:

  • Pozitivan
  • Lijepa kombinacija boja
  • Univerzalni oblici
  • Lijepa tipografija (obratite pažnju na slovo “A”)

Neutralno:

  • Zapravo i prethodni logo i slogan nisu bili tako loši! Ne znamo šta je bio povod za njegovu promjenu. Moguće da je riječ o “ciklusu proizvoda”
  • Trouglovi i kvadrati na novom logu se takođe često koriste. Da li su četiri kockasta srca najsrećnije rješenje?

Negativno:

  • Da li je “srce”/”sredina” previše upotrebljavana riječ u sloganima? Da li je dovoljno snažna da prenese poruku o vrijednostima Bolivije?
  • Logo pomalo podsjeća na logo Copa America koji se odigrao u susjednom Čileu. Da li može efikasno pomoći distinkciji Bolivije u odnosu na druge zemlje, posebno latinoameričke?

 

 

 

meCrnogorskienEnglish available languages

Top