>>>
> Finansije i investicije > Filmski centar Crne Gore podržava 21 projekat u 2018.

Filmski centar Crne Gore podržava 21 projekat u 2018.

meCrnogorski available languages

Filmski centar Crne Gore podržaće 21 projekat u kategorijama razvoja scenarija, razvoja projekta, kratkometražnog igranog filma i manjiskih koprodukcija.  To je rezultat odluke petočlane komisije na prvom konkursu Filmskog centra. Predsjednica komisije bila je producentkinja Sanja Jovanović, dok su članovi bili reditelji Vladimir Perović, Andro Martinović i Pavle Simonović i pisac Ognjen Spahić.

Razvoj scenarija

Na konkursu za razvoj scenarija koji je po prvi put organizovan u Crnoj Gori,  podržano je osam projekata. Za predložak „Dolina spomenika“ Stefana Boškovića, komisija je ocijenila da se radi o „originalnom pristupu temi odrastanja u formi filma ceste, uz obilje autentičnih detalja, gdje autor veoma vješto i “u jednom dahu gradi priču i karaktere“. Bošković je posljednjih godina potpisao više scenarija, među kojima i za filmove “Umir krvi” i „Ispod mosta, među stijena“. Reditelj Ivan Marinović koji je kao reditelj i scenarista debitovao prošle godine sa filmom „Igla ispod praga“, na konkursu je podržan jer „Živi i zdravi“ donosi „veoma interesantnu priču koja tretira običaje i postulate po kojima se živi u malim, patrijarhalnim sredinama, punim intriga i spletki. Priča ima jasnu  dramaturšku strukturu, definisane likove i lako se stiče osjećaj prostora i mentaliteta“, ocjena je komisije. „Crveno ljeto“ Aleksandra Radulovića prema mišljenju komisije je „vanredno inovativan projekat“: „Stilski jasan i originalan pristup temi u maniru autora italijanskog neorealizma i jugoslovenskog crnog talasa“. Predložak reditelja i scenariste Nikole Vukčevića („Pogled sa Ajfelovog tornja“ i „Dječaci iz Ulice Marksa i Englesa“) pod nazivom „Djeca“, dobio je podršku komisije zbog „precizne autorske ideje koja počiva na izboru četiri priče istih motiva,  koje imaju potencijal da budu ozbiljna dramska cjelina“. „Interesantan pristup temi odrastanja kroz miks porodičnog filma i naučne fantastike, iz vizure djeteta“, obrazloženje je komisije za podršku projektu „Planeta 7693“ Ane Vujadinović  i Gojka Berkuljana koji su kao scenaristički tandem debitovali ove godine filmom „Iskra“ čiju režiju potpisuje Berkuljan. Komisija je podržala i scenario Aleksandra Radunovića „Strah“  koji „kroz zanimljivu kombinaciju paranoje i crnog humora, autor istražuje sukob pojedinca sa svijetom današnjice“. Radunović je i scenarista ovogodišnje produkcije „The Books of Knjige: Slučajevi pravde“. Podršku su dobila i dva debitanta, Milo Masoničić i Sara Đurović. Za Masoničićev projekat „Bez rikverca“ komisija je navela da je to „film ceste u kojem se na osoben način sudaraju sjećanje i stvarnost“, dok je za „Plod“ Sare Đurović ocijenila da se radi o „originalno i veoma osjećajno obrađenoj temi društvene patologije“.

Razvoj projekta

Komisija je najbolje ocijenila projekte „Sirin“, reditelja Senada Šahmanovića, producentske kuće Cut-Up i „Elegiju lovora“ reditelja Dušana Kasalice, producentske kuće Meander Film. To su debitantski igrani dugometražni projekti dva reditelja koja su imali zavidan međunarodni uspjeh sa svojim kratkometražnim igranim ostvarenjima (Šahmanović sa „Umirom krvi“, a Kasalica sa „Bisernom obalom“ i filmom „Soa“). Komisija navodi da je „Sirin“ izuzetno kvalitetan projekat. „Scenario jasne strukture, sa pažljivo građenom dramaturgijom i interesantnim i diferenciranim likovima. Inspirativan pristup temi gubljenja i traženja identiteta u jednom životnom putovanju“, ocjena je komisije. Za „Elegiju lovora“ komisija navodi da je riječ o „originalnoj priči, u kojoj se miješaju stvarnost i magijski realizam, uz već potvrđen osoben pristup autora“. „Projekat posjeduje ogroman potencijal za uspjeh na međunarodnom nivou“, navodi komisija.

Kratkometražni igrani film

U ovoj kategoriji, Filmski centar podržaće pet projekata. Projekat „Sve što je čvrsto topi se u vazduhu“ produkcijske kuće „15 takes“, rediteljke Ive Brdar, podržan je jer komisija smatra da se radi o „originalnom projektu produkcijski precizno sklopljenom, uz izuzetno suptilan i pitak scenario napisan u maniru Dina Bucatija, dramaturški precizno postavljen“. Produkcijska kuća „Artikulacija“ i reditelj Bojan Stijović dobili su podršku za projekat „Peloid“. „Prepoznatljiv rukopis autora i sasvim inovativan pristup u tretiranju potrage čovjeka za samim sobom. Veoma pažljivo isplaniran projekat, iz svih produkcijskih aspekata,“ ocjena je komisije. ”Lavež” reditelja Branislava Milatovića i producentske kuće Bitter Frames je ocijenjen kao originalan projekat sa efektnom pričom i jasnom rediteljskom vizijom, sa velikim potencijalom za međunarodni uspjeh. „Posjeta“ reditelja Đorđa Vojvodića i produkcijske kuće ABHO films prema komisiji donosi „pogled na savremenu crnogorsku porodicu iz sasvim novog ugla“ što „čini ovaj projekat konceptualno i tematski veoma zanimljivim i prijemčivim za međunarodnu publiku“. „Produkcijski jako dobro konstruisan, a idejno izuzetno inovativan projekat, sa veoma iskusnim autorskim timom od kojeg se očekuje živ i vizuelno bogat film“, navodi se u obrazloženju komisije za „Divu“, reditelja Kristofa Žaroša, produkcijske kompanije A production koji je posljednji projekat podržan u ovoj kategoriji.

Manjinske koprodukcije

Proslavljeni srpski reditelj Slobodan Šijan, između ostalog poznat po filmovima „Ko to tamo peva“ i „Maratonci trče počasni krug“, zajedno sa crnogorskim koproducentom, kućom „Artikulacija“, dobio je podršku za ostvarenje „Budi Bog sa nama“. „Magičan scenario velikana sedme umjetnosti sa obiljem stvarnih istorijskih likova u zanimljivim situacijama. Projekat ogromnog estetskog i produkcijskog potencijala“, navodi se u obrazloženju. „Sin“ bosanskohercegovačke rediteljke Ines Tanović koja je debitovala sa „Našom svakodnevnom pričom“ prije dvije godine, prema mišljenu komisije predstavlja „visoko kvalitetan projekat sa univerzalnom temom odrastanja, odnosa porodice i tradicije, prikazane na vrlo intiman i emotivan način, a čiji je međunarodni uspjeh neupitan“. Koproducent iz Crne Gore je Cut-Up. Debitanski igrani film Stefana Maleševića „Mamonga“, koproducent Code Blue Production, jeste prema ocjeni komisiji „sasvim unikatan projekat, duboko autorskog pristupa koji podrazumijeva odstupanje od bilo kakvih žanrovskih konvencija“. Hrvatski reditelj Bobo Jelčić koji je sa debijem „Obrana i zaštita“ pobijedio na festivalu u Puli prije četiri godine, na konkursu Filmskog centra podržan je za ostvarenje „Sam samcat“. „Projekat veoma uspješnog autorskog tima koji ponovo, na izuzetno intrigantan način tretira zajednicu i birokratsku krutost na jednoj, i intimu i usamljenost na drugoj strani“, ocjena je komisije. Koproducent je Adriatic Western. Makedonski „Projekt Hepines“ Borjana Zafirovskog čiji je koproducent Montenegro max film dobio je podšku jer “kroz priču o junakinji koja istražuje šta to ljude čini srećnim, autor na originalan način za regionalnu kinematografiju kreira veoma atraktivan i efektan projekat koji nagovještava mnogo uspjeha“.  Projekat „Tata se igra rata“, poznatog srpskog glumca Gordana Kičića koji će se sada po prvi put naći i u rediteljskoj stolici, zaslužio je podršku za „intimnu porodičnu priču o sudbini običnog čovjeka u ovdašnjem sistemu, sa potencijalom za uspjeh u lokalnoj i regionalnoj bioskopskoj distribuciji“. Crnogorski koproducent  je Crossmedia Agency.

Izvor: FCCG

meCrnogorski available languages

Top