>>>
> Aktuelnosti > Aktivnosti MEP-a > Konferencija “Iskustva i izazovi u procesu brendiranja Crne Gore” – 1. Brendiranje države – izazovi i šanse

Konferencija “Iskustva i izazovi u procesu brendiranja Crne Gore” – 1. Brendiranje države – izazovi i šanse

U hotelu “Bianca” u Kolašinu od 23-25. februara 2016. godine održana je konferencija “Iskustva i izazovi u procesu brendiranja Crne Gore”. Trodnevnu Konferenciju organizovala je Hans Zajdel (Hanns Seidel) fondacija za Srbiju i za Crnu Goru, a domaćin je Ministarstvo ekonomije u Vladi Crne Gore. Konferencija se sastojala iz tri tematske cjeline: “brendiranje države – izazovi i šanse”, “prilike za brendiranje Crne Gore” i “proces brendiranja države – primjeri iz prakse”. Na konferenciji je učestvovao predstavnik MEP-a.

1. dan – Brendiranje države – izazovi i šanse

Tokom prvog dana, pozdravnu riječ dali su Lutz Kober, rukovodilac projekta Hans Zajdel fondacije, i Jovo Rabrenović, generalni direktor Direktorata za razvoj nacionalnog brenda i zaštitu potrošača pri Ministarstvu ekonomije. Nakon pozdravne riječi Jovo Rabrenović je govorio na temu Razvoja nacionalnog brenda Crne Gore, te prezentovao rezultate istraživanja na nacionalnom nivou o percepciji Crne Gore.

Doc. dr. Boban Melović sa Ekonomskog fakulteta Podgorica, UCG, govorio je o mareketing pristupu kroz prizmu inostranih i iskustava Crne Gore. U širokoj prezentaciji, između ostalog, govorio je o pozicioniranju brenda Crne Gore na indeksima konsultanskih kuća.

Marija Čvorović, načelnica direkcije za razvoj nacionalnog brenda govorila je na temu aviokompanija kao promotera nacionalnog brenda, kao i načinima pomoću kojih se putnicima ili posjetiocima internet stranica može predstaviti određena destinacija. Iako proteklih decenija postoji globalna tendencija da se nacionalni avioprevoznici (national carriers) razviju bez nacionalnih oznaka kao tradicionalne aviokompanije (tradional carriers), Čvorović smatra da je za Crnu Goru i dalje od izuzetnog značaja sa marketinškog aspekta kompanija Montenegro Airlines. Za razliku od Crne Gore, Irska bolju promociju ima od niskotarifne aviokompanija Ryanair nego od nacionalnog prevoznika Aer Lingus.

mr Nela Savković Vukčević, sekretar sekretarijata za kulturu i sport Glavnog grada Podgorice govorila je o značaju kulturne baštine za razvoj nacionalnog brenda. Tokom prezentacije, pokazala je veliko kulturno, istorijsko i arheološko bogatstvo Glavnog grada, koji je, nažalost, nepoznat čak i mnogim stanovnicima Podgorice.

Ljiljana Filipović, potpredsjednik Privredne komore Crne Gore govorila je na temu “proizvodi i usluge kao dio nacionalnog brendiranja”. U svojoj prezentaciji govorila je o razvoju i primjeni brenda “Dobro iz Crne Gore“. Istakla je značaj kupovine domaćih proizvoda (ekonomskog patriotizma) kao pokretača razvoja privrede, ali i ukazala da Crnogorci neopravdano smatraju stranu robu kvalitetnijom od domaće samo zato što je iz inostranstva. Potrošači između cijene i kvaliteta moraju da biraju kvalitet, a crnogorski proizvodi moraju da igraju na kartu kvaliteta.

 

Top