>>>
> Marketing i brendiranje > Brendiranje CG: Konkurs za vizuelni identitet crnogorskog žiga

Brendiranje CG: Konkurs za vizuelni identitet crnogorskog žiga

Ministarstvo ekonomije pozvalo je zainteresovane pojedince i grupe autora da do 8. decembra dostave konkursne elaborate idejno-grafičkog rješenja vizuelnog identiteta, odnosno žiga nacionalnog brenda Crne Gore. Zadatak konkursa je izrada idejnog grafičkog rješenja vizuelnog identiteta nacionalnog brenda, koga čine unikatni latinični ispis riječi Montenegro i znak, odnosno grafički simbol ili grafizam.

“Cilj konkursa je izbor originalnog idejno-grafičkog rješenja koje odražava posebnost i prepoznatljivost Crne Gore kao države i koji simbolizuje njene vrijednosti. Idejno-grafičko rješenje odražava način života, identitet, vrijednosti, posebnost, kapacitete i potencijale Crne Gore i omogućava komuniciranje sa domaćim i stranim javnostima u cilju izgradnje prepoznatljivosti države i njenog adekvatnog pozicioniranja u svijetu”, navodi se u oglasu.

Nacionalni brend u najopštijem obliku obuhvata kombinaciju različitih elemenata, a to mogu biti prirodne ljepote jedne države i bogatstva, turističke atrakcije, kulturna baština, tradicija i običaji, umjetnička djela, nacionalna kuhinja, domaći proizvodi, domaći reprezentativni, klupski i individualni sportovi i sportski klubovi, kao i prepoznatljivost države po određenom sportu i njihovim uspjesima. To može obuhvatiti i mitove, legende, istorijske događaje, istorijska mjesta, poznate i važne ličnosti iz istorije, ali i savremenog života određene države, karakteristike ljudi sa određenog prostora, tradicionalne starinske zanate, savremena otkrića i inovativna rješenja koja se vezuju za određenu državu, autohtone biljne i životinjske vrste karakteristične za određeno područje, manifestacije, festivale i događaje karakteristične za određenu državu.

Konkurs je otvoren je za sve pojedince i grupe autora, pri čemu je grupa autora dužna da imenuje jednog predstavnika. Na konkurs se mogu prijaviti sva preduzeća i pojedinci iz Crne Gore i inostranstva. Konkurs je anoniman i radovi se predaju pod šifrom. Kandidat može učestvovati sa više prijedloga, koji moraju biti predati kao posebni konkursni elaborati pod različitim šiframa, a rad mora biti izvorno djelo učesnika i ne smije biti ranije objavljivan u cjelosti, djelimično ili korišćen u druge svrhe.

Konkursno rješenje je žig koji mora da sadrži autorski ispis riječi Montenegro i grafizam, odnosno znakove/simbole koji će upotpuniti vizuelni identitet Crne Gore koji treba biti predstavljen i sadržan u odabranim pratećim elementima ispisa. Autori treba da dostave zapečaćene koverte na adresu Ministarstva ekonomije, a rezultat konkursa će biti objavljen u roku od 30 dana od završetka konkursa.

Dostavljene radove će ocjenjivati stručna komisija po kriterijumu kreativnosti, primjenljivosti, upotrebljivosti, unikatnosti i jednostavnosti. Pristigla rješenja razmatraće sedmočlana komisija, koju će imenovati Ministarstvo ekonomije, dok će se za najbolje idejno rješenje dodijeliti nagrada od 2.000 eura. Ministarstvo ekonomije zadržava pravo neprihvatanja ponuđenih prijedloga i ne snosi troškove za učešće autora u postupku nadmetanja i ima pravo da izabrano idejno rješenje koristi u cjelini ili djelimično.

Izvor: Ministarstvo ekonomije

Top