>>>
> Magazin > tehno/inovativno > Pretraživanje interneta: Može li iko da parira Google-u?

Pretraživanje interneta: Može li iko da parira Google-u?

Google-ovoj tražilici pariraju jedino proizvodi Google-a. :/

Prema podacima analitičke firme Džampšot, koja prikulja anonimne podatke od ClickStream-a od milijardi korisnika interneta, otprilike 62,6% cjelokupne pretrage na internetu odvija se preko Google-ove osnovne fukncije. Pored osnovne pretrage Google-a, slijede Google-ova pretraaga slika (koja se tretirala kao posebni servis za pretragu), te Google maps i Youtube.

Platforma za pretragu Učešće u pretraživanju interneta
Google pretraga 62.6%
Google slike 22.6%
YouTube 4.3%
Google Mape 1.3%
Google – Sveukupno
90.8%

Sveukupno, Google drži impresivnih 90.8% tržišnog učešća pretragama interneta, mobilnim pretragama i pretragama unutar aplikacija, prema datom istraživanju. Ipak, treba napomenuti da podaci na osnovu kojih su dobijeni podaci ne sadrže podatke o pretragama na Apple-ovim uređajima, kao što je iPhone.

Google drži monopol, konkurencija minimalna

Izgleda da je definitivna strategija Google-a da se nalazi u svim porama interneta. Bilo da se traže stranice, bilo fotografije, aplikacije, snimci, mobile platforme itd. – sve se nalazi na google-u. Pored Google-ovog video servisa Youtube, Google se nalazi i na tržištu operativnog sistema mobilnih i tablet uređaja (Android) ili na tržištu internet preglednika (Chrome).

Da li postoji konkurencija. Zvanično postoji. Microsoft je razvio simpatični inernet pretraživač BING, ali njeno učešće u pretragama (ili prihodima) nije ni približno Google-u. Ne treba zaboraviti da bi Bing-ovo prisustvo bilo i manje da ne dolazi kao već instalirana opcija uz Microsoft-ovim proizvodima.

Pored Binga, tu je i posrnuli Yahoo. Od drugih pretraživača koji zauzimaju simbiličan udio tu su Yelp, IAC i servis za internet trgovinu Amazon. Druge tražilice, npr. DuckDuckGO se nije našao na ovoj listi američkih internet pretraživača. Ili zbog malog učešća, ili možda zbog partnerstva sa ruskim Yandex-om, pa se i ne tretira kao američki servis za pretragu interneta.

Prihodi američkih internet pretraživača

Pogledajte ovu interesantnu infografiku o internet pretraživačima:

Top