>>>
> Marketing i brendiranje > Top 100 najvrednijih brendova 2018

Top 100 najvrednijih brendova 2018

Prema Forbsu, 100 najvećih brendova svijeta imaju ukupnu vrijednost 2,15 triliona dolara. Na grafikonu možete pogledati koji brendovi spadaju u top 100, grupisanih prema industrijama koje predstavljaju:

Vrijednost brendova u milijardama USD

Rangiranje brendova u 2018

Lista najvrednijih brendova:

Rang Brend Vrijednost brenda (u milijardama USD) Godišnja promjena Industrija
#1 Apple $182.8 +8% Tehnologija
#2 Google $132.1 +30% Tehnologija
#3 Microsoft $104.9 +21% Tehnologija
#4 Facebook $94.8 +29% Tehnologija
#5 Amazon $70.9 +31% Tehnologija
#6 Coca-Cola $57.3 +2% Pića
#7 Samsung $47.6 +25% Tehnologija
#8 Disney $47.5 +8% Zabava
#9 Toyota $44.7 +9% Auto industrija
#10 AT&T $41.9 +14% Telecom

Apple je ostao najveći brend, koji je procijenjen na 182,8 milijardi. Ostali brendovi tehnoloških kompanija su zabilježile dvocifreni protencionalni rast: Google +30%, Microsoft +21%, Facebook +29% i Amazon +31%. Najvredniji brend koji je izvan tehnološke industrije je Coca-Cola, koji se procjenjuje na 57,3 milijardi dolara.

Brendovi prema privrednim granama

Industrija Broj brendova u top 100 Vrijednost brendova industrije
Ukupno: 100 $2,152.9
Tehnologija 20 $872.6
Finansijske usloge 13 $160.2
Auto industrija 12 $222.9
Potrošačka roba 11 $124.7
Prodaja 9 $119.0
Luksuz 6 $91.7
Pića 4 $103.2
Raznolika 4 $66.3
Telecom 3 $82.3
Restorani 3 $65.0
Obuća 3 $49.0
Alkohol 3 $42.5
Odmor 2 $56.1
Mediji 2 $26.3
Transport 2 $21.6
Duvan 1 $26.6
Poslovne usluge 1 $14.8
Avio industrija 1 $8.1

Samo jaki brendovi iz potrošačke industrije, kao što su mediji, obuća, alkohol ili restorani, se nalaze na listi. Istovremeno, grane industrije koje se pretežno oslanjaju na reklamiranje – kao što su trgovina i potrošačka roba, imaju svega 20 predstavnika brendova u top 100. Walmart se nalazi na 26. mjestu, za razliku od njegove trostruko vrednije online konkurencije – Amazona – koja se nalazi na 5. mjestu.

Top