>>>
> Marketing i brendiranje > Značenje boja kod brendova

Značenje boja kod brendova

Boje predstavljaju značajan elemenat kod brendinga. Pored teksta i oblika, izbor boja i njegova kombinacija mogu da prenesu poruku brenda. Prema Iconic Foxu, slijede značenja boja i zanimljiva statistika.

 

CRVENA boja

Boja strastimoći i energijeneustrašivosti i uzbuđenja.

Ujedno boja bijesaopasnostiupozorenjaagresije i bola.

Crvena boja izaziva jake emocije, bile one pozitivne ili negativne. Dokazano podiže puls, jača apetit i stvara osjećaj hitnosti. Odgovara avanturistima, smelim i energičnim osobama. Omiljena je boja 7% muškaraca i 9% žena, a mrzi je oko 2% muškaraca i nijedna žena. Takođe, samo 9% ljudi smatra je jeftinom.

NARANDŽASTA boja

Boja hrabrostisamopouzdanjatoplineinovacijeprijateljstva i energije.

Ujedno boja uskraćenostifrustracijenezrelosti i neznanja.

Zbog asocijacija sa suncem daje toplinu – često se koristi kod manje korporativnih brendova. Odgovara avanturistima i osobama koje vole da se takmiče. Oko 5% muškaraca i jednako toliko žena bira je kao omiljenu, ali 22% muškaraca i 33% žena je mrze. Ujedno, ovo je boja koju smatraju najjeftinijom – pitanje je samo kako da tih 26% okrenete u svoju korist.

 

ŽUTA boja

Boja optimizmatoplinesrećekreativnostiintelekta i ekstrovertnosti.

Ujedno boja iritiranostistrahaoprezafrustracije i kukavičluka.

Lijepo ide uz tamnije boje ili se koristi u kombinaciji sa prljavijim nijansama. Odlično stvara kontrast u kome predstavlja mladalačku energiju i zabavu. Omiljena među nezavisnim i impulsivnim ljudima koji vole da promišljaju strategiju svog ponašanja. Obožava je 57% muškaraca i 35% žena, a mrzi te 1% muškaraca. Čak 22% je smatra jeftionom.

ZELENA boja

Boja zdravljanadesvežinepriroderasta i prosperiteta.

Ujedno predstavlja dosadustagnaciju, zavist i glupost.

Prijatna za oči i moćna kad treba da istakne jak osjećaj povezanosti. Predstavlja život, često se koristi kao simbol zdravlja, ali i rasta, pa je zato često koriste banke. Odgovara otvorenim i prijateljski nastrojenim osobama i ljudima kojima je stalo do toga da budu autentični. Podjednako je vole muškarci i žene (oko 14%), iako je žene više mrze (16%) nego muškarci (samo 2%). Jeftinom je smatra 6% ljudi.

PLAVA boja

Boja povjerenjalojalnostizavisnostilogikemira i sigurnosti.

S druge strane, boja hladnoće, lišena emocija, prijateljstva, ona koja ubija apetit.

Umiruje um i asocira na mudrost, snagu i povjerenje. Plava je uvjek dobar izbor za brend, samo je pitanje kako ćete izdvojiti iz mase koja ide na sigurno. U svakom slučaju, ako vaša publika treba da bude sačinjena od lojalnih, društvenih ljudi kojima je stalo do poštovanja, plava je definitivno vaš izbor. Uz to je i vrlo omiljena: 57% među muškarcima i 35% među ženama, a mrzi je tek 1% muškaraca. Samo 1% ispitanika je smatra jeftinom.

LJUBIČASTA boja

Boja mudrostibogatstvaduhovnostimašte i prefinjenosti.

Označava i dekadencijupretjeranost i ćudljivost.

Kroz istoriju, ljubičasta je korišćena kao boja plemstva i uopšte kao boja superiornosti. Čak i danas znači prestiž i ekstravaganciju. Budite oprezni jer je muškarci rijetko vole (samo 1%), žene nešto više (oko 23%), a mrze je i jedni i drugi: muškarci više (22%), a žena 8%. Ukupno 4% ljudi smatra je jeftinom.

ROZA boja

Boja maštovitosti, strasti, brige i kreativnostiinovacije.

Ujedno, boja koju poistovećuju sa pobunomimpulsivnošću i divljim duhom.

Dobra je za duhovne, inovativne i praktične ljude. Široko je korišćena kao boja za žene, ali je sve češće koriste brendovi koji žene da pokažu kako „pomjeraju granicu“. Od svih boja, začudo, mnoge ostavlja indiferentnim: samo 1% muškaraca je boli, 5% žena; mrzi je 9% muškaraca i 2% žena,a 3% ljudi smatra je jeftinom.

CRNA boja

Boja prefinjenostisigurnostimoći i elegancije, boja autoriteta.

Nažalost ujedno i boja hladnoćezlažalostiteška boja

Odlična je ako želite da izazovete brzo odlučivanje, ako očekujete samopouzdanje i ozbiljnost. Sinonim je za luksuz i moć, a u modi se često koristi da pokaže prefinjenost i eleganciju. Mrze je jednako i muškarci i žene (oko 4%), mada je muškarci nešto češće vole (8%) u odnosu na žene (6%). Skoro niko je ne smatra jeftinom (manje od 1%).

Izvor: Iconic Fox

Top