>>>
> Magazin > Eko&urbano > Bicikla: Podgorica postaje biciklistički grad

Bicikla: Podgorica postaje biciklistički grad

meCrnogorski available languages

bicikla – Biciklistička revolucija u Podgorici, 800 novih dvotočkaša na ulicama našeg grada

bicikla: Biciklistička revolucija u Podgorici, 800 novih dvotočkaša na ulicama

bike bicucle biciklo biciklisti velosiped bicikla

Gradonačelnik Podgorice dr Ivan Vuković, zamjenica gradonačelnika dr Slađana Vujačić i sekretarka Sekretarijata za saobraćaj Lazarela Kalezić, predstavili su danas kampanju Samo lagano u okviru projekta „Podgorica na dva točka“ koja će biti još jedan korak naprijed kada je u pitanju afirmacija alternativih vidova saobraćaja u gradu. Glavni grad je za ovaj projekat do sada izdvojio preko 80.000 eura i na taj način pomogao da više od 800 građana kupe svoje novo prevozno sredstvo. Tema konferencije bili su i novi biciklistički koridori, elektronski registar bicikala koji će spriječiti njihovo otuđivanje, kao i kampanja o bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju.

Gradonačelnik Vuković je istakao da je na početku svog  rada gradska uprava definisala kao cilj modernizaciju Podgorice  u svim oblastima, u mjeri mogućeg, kako bi ona bila nalik razvijenim evropskim gradovima. „Jedna od tema koju smo vrlo ozbiljno i detaljno analizirali u tom kontekstu jeste i način na koji je organizovan saobraćaj u glavnom gradu. Tom problemu smo pristupili krajnje ozbiljno, sistematično i kao razultat toga smo promovisali Plan održive urbane mobilnosti. Zahvaljujući predanom radu mojih kolega Podgorica je prvi grad u regionu koji je dobio jedan ovakav dokument, koji u suštini znači okvir djelovanja ove i budućih uprava u godinama koje su pred nama, sve sa ciljem da se stanje u ovoj oblasti bitno unaprijedi”, istakao je gradonačelnik dodajući da taj dokument poklanja posebnu pažnju pitanju biciklizma, odnosno prepoznaje značajan potencijal koji Glavni grad ima za razvoj tog vida transporta. Glavni grad je do sada za ovaj projekat izdvojio 80.000 eura, a Podgorica je zahvaljući tome bogatija za 800 dvotočkaša.

“Podgorica je bogom dana za biciklizam, kako zbog vremenskih uslova, tako i zbog ravnog terena i sigurno devet mjeseci godišnje možemo da koristimo biciklo kao osnovno sredstvo prevoza, ne rekreativno i sportski, već da automobile kojih je veliki broj na ulicama zamijenimo biciklima. Upravo zbog toga smo kreirali novi program “Podgorica na dva točka” i u prvom i drugom ciklusu omogućili da gotovo 250 naših građana ostvari pravo na kupovinu bicikala pod povlašćenim uslovima. Tokom prethodne godine za te potrebe grad je izdvojio 20.000 eura. Ove godine smo nastavili sa tom dobrom praksom i, prepoznajući potencijal električnih trotineta, odlučili da i oni budu uključeni u ovaj poziv. Bili smo vrlo prijatno iznenađeni interesovanjem, pogotovo imajući u vidu uslove koji su vladali u vrijeme poziva. Na kraju smo imali preko 600 prijava od kojih je najveći broj bio ispravan. Odlučili smo da uprkos finansijskim izazovima sa kojima se suočavamo,  svim zainteresovanima izađemo u susret. Tako da će ukupan iznos podrške u ovom ciklusu umjesto 20.000 iznositi 60.000 eura, a to je 80.000 od početka realizacije programa. Zahvaljujući tome za manje od godinu dana na ulicama Podgorice imamo više od 800 dvotočkaša”, zaključio je Vuković.

Zamjenica gradonačelnika dr Slađana Vujačić je istakla da je za novu kampanju u okviru projekta  Podgorica na dva točka  pripremljen poseban priručnik koji ima za cilj da podigne svijest o značaju bezbjednosti biciklista kao ravnopravnih učesnika  u saobraćaju.

„Biciklizam nije samo rekreativna aktivnost, jer su biciklisti ravnopravni učesnici u saobraćaju, a  to  znači da im pripadaju sva ona prava i obaveze kada je u pitanju njihovo aktivno učešće u saobraćaju. U okviru novog priručnika se nalaze sve napomene koje se nalaze i u Zakonu o bezbjednosti saobraćaja, a koje će podsjetiti  bicikliste šta su njihova prava, ali i kojih se pravila moraju pridržavati u saobraćaju“, istakla je Vujačić.

Ona je takođe podsjetila i na loše navike određenog broja biciklista tokom vožnje bicikala kada ne koriste zaštitnu opremu, ne voze adekvatnom brzinom, ili ne poštuju odnos  prema drugim učesnicima u saobraćaju. Upravo zbog toga je Glavni grad pokrenuo i novu kampanju pod nazivom  SAMO LAGANO. Ona je kreirana na način da ukaže na dosadašnje loše navike i prakse, ali i da ohrabri i podstakne sve učesnike u saobraćaju da te navike mijenjaju u pozitivnom smjeru, a sve u cilju povećanja njihove bezbjednosti.

„Centar za informacioni sistem Glavnog grada je kreirao i elektronski registar koji je jednostavan za upotrebu, a posredstvom kojeg građani mogu registrovati svog dvotočkaša posjetom sajta MojeBiciklo.me, kako bi zajedno na adekvatavan način odgovorili na još jedan od izazaova sa kojima su se u prethodnom periodu suočavali biciklisiti u Podgorici, a to je otuđivanje bicikala“, zaključila je zamjenica gradončelnika Vujačić.

Sekretarka Sekretarijata za saobraćaj, Lazarela Kalezić čestitala je svim dobitnicima subvencija na odvažnosti da se odluče za ovaj vid transporta i da na taj način doprinesu razvoju održive urbane mobilnosti.

”Tražili smo nova saobraćajna rješenja i spustili smo trase za bicikliste na kolovoze, želeći najprije da na taj način izvršimo pritisak na one koji za obavljanje svojih svakodnevnih obaveza koriste četvorotočkaše i da relaksiramo svakodnevno putovanje naših građana. Postavili smo piktograme na određenim trasama na teritoriji glavnog grada i trenutno smo u fazi postavljanja vertikalne signalizacije, a sve u cilju da druge učesnike u saobraćaju upozorimo da biciklisti jesu dio saobraćajne porodice, to jest učesnici koji mogu sa pravom da koriste naše ulice“, istakla je Kalezić. Ona je naglasila da je Sekretarijat za saobraćaj uradio pilot projekat, vezan za ulice Ilija Plamenca i 27. marta, i u skladu sa tim dokumentom definaso je da jedna traka bude potpuno rezervisana za biciklistički koridor, a da preostale tri trake budu definisane za korisnike vozila.  “Razmatramo da i neke druge ulice upravo na isti način definišemo, tako da intenzivno radimo na idejnom rješenju kada je u pitanju  Ulica slobode, a razmatramo i ulice Ivana Milutinovića, Bratstva i jedinstva, Kralja Nikole i dio Bulevara Svetog Petra Cetinjskog. Vrlo je važno studiozno raditi na tim rješenjima, a najvažnija je bezbjednost svih učesnika u saobraćaju”, saopštila je sekretarka Kalezić. Ona je podsjetila da je Glavni grad, u želji da afirmiše korišćenje ovog vida transporta, obilježavanjem Evropske nedjelje mobilnosti postavio parking mjesta za bicikle ispred tri gradske institucije. “Nastavljamo sa tim projektom i namjerni smo da u narednom periodu postavimo parkinge za bicikla ispred svih institucija Glavnog grada”, zaključila je sekretraka za saobraćaj i najavila da je Glavni grad započeo aktivnosti na izradi Strategije biciklizma, što je jedna od mjera koja je definisana Planom održive urbane mobilnosti.

 

Bicikla Podgorica Biciklo Bicikla Podgorica Biciklo Bicikla Podgorica Biciklo Bicikla Podgorica Biciklo Bicikla Podgorica Biciklo Bicikla Podgorica Biciklo 

meCrnogorski available languages

Top