CrnogorskiEnglish available languages
Pretraga interneta: Može li iko da parira Google-u?
Google-ovoj tražilici pariraju jedino proizvodi Google-a. :/ Alternative – NEMA
Prema podacima analitičke firme Džampšot, koja prikulja anonimne podatke od ClickStream-a od milijardi korisnika interneta, otprilike 62,6% cjelokupne pretrage na internetu odvija se preko Google-ove osnovne fukncije. Pored osnovne pretrage Google-a, slijede Google-ova pretraaga slika (koja se tretirala kao posebni servis za pretragu), te Google maps i Youtube.
Platforma za pretragu | Učešće u pretraživanju interneta |
---|---|
Google pretraga | 62.6% |
Google slike | 22.6% |
YouTube | 4.3% |
Google Mape | 1.3% |
Google – Sveukupno |
90.8% |
Sveukupno, Google drži impresivnih 90.8% tržišnog učešća pretragama interneta, mobilnim pretragama i pretragama unutar aplikacija, prema datom istraživanju. Ipak, treba napomenuti da podaci na osnovu kojih su dobijeni podaci ne sadrže podatke o pretragama na Apple-ovim uređajima, kao što je iPhone.
Google pretraga drži monopol, konkurencija minimalna
Izgleda da je definitivna strategija Google-a da se nalazi u svim porama interneta. Bilo da se traže stranice, bilo fotografije, aplikacije, snimci, mobile platforme itd. – sve se nalazi na google-u. Pored Google-ovog video servisa Youtube, Google se nalazi i na tržištu operativnog sistema mobilnih i tablet uređaja (Android) ili na tržištu internet preglednika (Chrome).
Da li postoji konkurencija. Zvanično postoji. Microsoft je razvio simpatični inernet pretraživač BING, ali njeno učešće u pretragama (ili prihodima) nije ni približno Google-u. Ne treba zaboraviti da bi Bing-ovo prisustvo bilo i manje da ne dolazi kao već instalirana opcija uz Microsoft-ovim proizvodima.
Pored Binga, tu je i posrnuli Yahoo. Od drugih pretraživača koji zauzimaju simbiličan udio tu su Yelp, IAC i servis za internet trgovinu Amazon. Druge tražilice, npr. DuckDuckGO se nije našao na ovoj listi američkih internet pretraživača. Ili zbog malog učešća, ili možda zbog partnerstva sa ruskim Yandex-om, pa se i ne tretira kao američki servis za pretragu interneta.
Prihodi američkih internet pretraživača
Pogledajte ovu interesantnu infografiku o internet pretraživačima:
CrnogorskiEnglish available languages