>>>
> Marketing i brendiranje > KOKA – Podrška za unikatnu modnu priču

KOKA – Podrška za unikatnu modnu priču

meCrnogorski available languages

Kreativna Crna Gora: Podrška za unikatnu modnu priču brenda KOKA

Kreativna Crna Gora: Podrška za unikatnu modnu priču brenda KOKA

U okviru kampanje „Živimo kulturu“, Ministarstvo kulture nastavlja sa predstavljanjem autora čiji je rad podržan na drugom konkursu za kreativne industrije, u okviru programa „Kreativna Crna Gora“. Jedan od trinaest podržanih projekata je i crnogorski modni brend „KOKA“. Transponovanjem tradicionalnih odjevnih predmeta u savremeni kontekst, „KOKA“ daje unikatan identitetski osvrt na percepciju crnogorske savremene mode. Autorka brenda je Biljana Jelić, dizajnerka iz Nikšića, koja je atraktivni istorijski narativ uskladila sa savremenim odjevnim komadima i „isplela“ specifičnu modnu priču koja ostavlja efektan estetski trag u svijetu.
Podrška Ministarstva kulture brendu „KOKA“ na ovom konkursu odnosi se na obezbjeđivanje neophodne nadogradnje proizvodnih kapaciteta, ali i promotivnih aktivnosti. Autorka brenda, Biljana Jelić kaže da je ideja za projekat nastala spontano.
koka brend odjeće crna gora živimo kulturu kultura kreativna cg
„Imala sam privilegiju da dobar dio života, zapravo svog djetinjstva, provedem na planini Sinjajevini u društvu moje babe Koviljke. Bila je prava planinka. Šta god da su radile, ona i njene drugarice usput su i plele, kao da su imale dodatni par ruku. Bilo da se čeka hljeb da se ispeče ili oteli krava, one su stalno plele. Tako sam se, još kao djevojčica, zaljubila u vještinu pletenja, koju sam upravo od babe naučila“, kaže Jelić.
S obzirom na to da se brend „KOKA“ fokusira na održivu modu, Jelić naglašava da je njen proizvod namijenjen ženama, odnosno – internacionalnoj ženi. Kaže da stvara bez pritiska modnih trendova, te da njen rad karakterišu bezvremenski odjevni komadi u kojima se mogu pronaći žene različitih modnih senzibiliteta. Kada je u pitanju tržište, napominje da je brend „KOKA“ prvo plasiran na domaćem „terenu“, odnosno na Balkanu.
„Međutim, ove sezone fokusirali smo se i na inostrano tržište. Strancima je jako zanimljivo ovo što radimo, zato što je u pitanju ručni rad, ali i to što za odjevne predmete koristimo 100 posto vunu, koja je obrađena baš na Balkanu. Već smo bili u Ljubljani, Štokholmu i Cirihu, a za sljedeću sezonu u pregovorima smo sa predstavnicima iz Berlina i Beča“, ističe Biljana.
Dodaje da vunicu uglavnom nabavlja iz raznih krajeva Balkana, tj. gdje god se domaća vuna obrađuje i farba.
„Prvi korak je pronaći odgovarajuću vuncu i taj proces ide paralelno sa osmišljavanjem modela. Onda dolazi najteži dio posla, to jest, pronaći žene koje dobro da pletu i koje, ujedno, imaju vremena za to. Proizvodnja je, zapravo, najveći izazov. Žene sa kojima radim su Crnogorke iz naših sela. Moja glavna pletilja je Slava, sa njom osmišljavam modele, pošto ne radimo po mustrama, već ih uglavnom baziram na mojim crtežima. Nakon toga, ona takoreći obučava ostale žene koje nastavljaju dalje da pletu zadate modele“, pojašnjava Jelić.
Što se tiče planova za budućnost, Biljana naglašava da joj je cilj da nastavi sa pletenjem i da razvija svoj brend, ali i da uputi što više ljudi u to koliko je ljepše nositi bezvremenske odjevne komade, koji ne podliježu trenutnim modnim trendovima.
Podsjetimo, Ministarstvo kulture raspisalo je nedavno i treći Konkurs za sufinansiranje projekata i programa iz oblasti kreativnih industrija i naučnih istraživanja u skladu sa Akcionim planom programa „Kreativna Crna Gora: Identitet, imidž, promocija“ u 2020. godini. Imajući u vidu situaciju izazvanu pandemijom korona virusa, a u okviru mjera podrške oblasti kulture,
Ministarstvo kulture ove godine, pored planiranih 100.000 eura, uvećalo je iznos fonda za ovaj konkurs za dodatnih 50.000. Na ovaj način obezbijeđena je veća podrška, a samim tim i održivost ove važne oblasti kulture u aktuelnim okolnostima.
Izvor: MKU gov me

meCrnogorski available languages

Top