Site icon SENAT.me

Brendiranje CG: Konkurs za vizuelni identitet crnogorskog žiga

crna gora dan državnosti crne gore statehood day montenegro crna gora 13 jul july država republika

Flag of Montenegro

Crnogorski available languages

Ministarstvo ekonomije pozvalo je zainteresovane pojedince i grupe autora da do 8. decembra dostave konkursne elaborate idejno-grafičkog rješenja vizuelnog identiteta, odnosno žiga nacionalnog brenda Crne Gore. Zadatak konkursa je izrada idejnog grafičkog rješenja vizuelnog identiteta nacionalnog brenda, koga čine unikatni latinični ispis riječi Montenegro i znak, odnosno grafički simbol ili grafizam.

“Cilj konkursa je izbor originalnog idejno-grafičkog rješenja koje odražava posebnost i prepoznatljivost Crne Gore kao države i koji simbolizuje njene vrijednosti. Idejno-grafičko rješenje odražava način života, identitet, vrijednosti, posebnost, kapacitete i potencijale Crne Gore i omogućava komuniciranje sa domaćim i stranim javnostima u cilju izgradnje prepoznatljivosti države i njenog adekvatnog pozicioniranja u svijetu”, navodi se u oglasu.

Nacionalni brend u najopštijem obliku obuhvata kombinaciju različitih elemenata, a to mogu biti prirodne ljepote jedne države i bogatstva, turističke atrakcije, kulturna baština, tradicija i običaji, umjetnička djela, nacionalna kuhinja, domaći proizvodi, domaći reprezentativni, klupski i individualni sportovi i sportski klubovi, kao i prepoznatljivost države po određenom sportu i njihovim uspjesima. To može obuhvatiti i mitove, legende, istorijske događaje, istorijska mjesta, poznate i važne ličnosti iz istorije, ali i savremenog života određene države, karakteristike ljudi sa određenog prostora, tradicionalne starinske zanate, savremena otkrića i inovativna rješenja koja se vezuju za određenu državu, autohtone biljne i životinjske vrste karakteristične za određeno područje, manifestacije, festivale i događaje karakteristične za određenu državu.

Konkurs je otvoren je za sve pojedince i grupe autora, pri čemu je grupa autora dužna da imenuje jednog predstavnika. Na konkurs se mogu prijaviti sva preduzeća i pojedinci iz Crne Gore i inostranstva. Konkurs je anoniman i radovi se predaju pod šifrom. Kandidat može učestvovati sa više prijedloga, koji moraju biti predati kao posebni konkursni elaborati pod različitim šiframa, a rad mora biti izvorno djelo učesnika i ne smije biti ranije objavljivan u cjelosti, djelimično ili korišćen u druge svrhe.

Konkursno rješenje je žig koji mora da sadrži autorski ispis riječi Montenegro i grafizam, odnosno znakove/simbole koji će upotpuniti vizuelni identitet Crne Gore koji treba biti predstavljen i sadržan u odabranim pratećim elementima ispisa. Autori treba da dostave zapečaćene koverte na adresu Ministarstva ekonomije, a rezultat konkursa će biti objavljen u roku od 30 dana od završetka konkursa.

Dostavljene radove će ocjenjivati stručna komisija po kriterijumu kreativnosti, primjenljivosti, upotrebljivosti, unikatnosti i jednostavnosti. Pristigla rješenja razmatraće sedmočlana komisija, koju će imenovati Ministarstvo ekonomije, dok će se za najbolje idejno rješenje dodijeliti nagrada od 2.000 eura. Ministarstvo ekonomije zadržava pravo neprihvatanja ponuđenih prijedloga i ne snosi troškove za učešće autora u postupku nadmetanja i ima pravo da izabrano idejno rješenje koristi u cjelini ili djelimično.

Izvor: Ministarstvo ekonomije

Crnogorski available languages

Exit mobile version