CrnogorskiEnglish available languages
Prema Forbsu, 100 najvećih brendova svijeta imaju ukupnu vrijednost 2,15 triliona dolara. Na grafikonu možete pogledati koji brendovi spadaju u top 100, grupisanih prema industrijama koje predstavljaju:
Rangiranje brendova u 2018
Lista najvrednijih brendova:
Rang | Brend | Vrijednost brenda (u milijardama USD) | Godišnja promjena | Industrija |
---|---|---|---|---|
#1 | Apple | $182.8 | +8% | Tehnologija |
#2 | $132.1 | +30% | Tehnologija | |
#3 | Microsoft | $104.9 | +21% | Tehnologija |
#4 | $94.8 | +29% | Tehnologija | |
#5 | Amazon | $70.9 | +31% | Tehnologija |
#6 | Coca-Cola | $57.3 | +2% | Pića |
#7 | Samsung | $47.6 | +25% | Tehnologija |
#8 | Disney | $47.5 | +8% | Zabava |
#9 | Toyota | $44.7 | +9% | Auto industrija |
#10 | AT&T | $41.9 | +14% | Telecom |
Apple je ostao najveći brend, koji je procijenjen na 182,8 milijardi. Ostali brendovi tehnoloških kompanija su zabilježile dvocifreni protencionalni rast: Google +30%, Microsoft +21%, Facebook +29% i Amazon +31%. Najvredniji brend koji je izvan tehnološke industrije je Coca-Cola, koji se procjenjuje na 57,3 milijardi dolara.
Brendovi prema privrednim granama
Industrija | Broj brendova u top 100 | Vrijednost brendova industrije |
---|---|---|
Ukupno: | 100 | $2,152.9 |
Tehnologija | 20 | $872.6 |
Finansijske usloge | 13 | $160.2 |
Auto industrija | 12 | $222.9 |
Potrošačka roba | 11 | $124.7 |
Prodaja | 9 | $119.0 |
Luksuz | 6 | $91.7 |
Pića | 4 | $103.2 |
Raznolika | 4 | $66.3 |
Telecom | 3 | $82.3 |
Restorani | 3 | $65.0 |
Obuća | 3 | $49.0 |
Alkohol | 3 | $42.5 |
Odmor | 2 | $56.1 |
Mediji | 2 | $26.3 |
Transport | 2 | $21.6 |
Duvan | 1 | $26.6 |
Poslovne usluge | 1 | $14.8 |
Avio industrija | 1 | $8.1 |
Samo jaki brendovi iz potrošačke industrije, kao što su mediji, obuća, alkohol ili restorani, se nalaze na listi. Istovremeno, grane industrije koje se pretežno oslanjaju na reklamiranje – kao što su trgovina i potrošačka roba, imaju svega 20 predstavnika brendova u top 100. Walmart se nalazi na 26. mjestu, za razliku od njegove trostruko vrednije online konkurencije – Amazona – koja se nalazi na 5. mjestu.
- izvori: Visual Capitalist, Forbes, HowMuch
CrnogorskiEnglish available languages