Crnogorski available languages
Tekst Zakona o budžetu Crne Gore (objavljen u “Sl. list CG”, br. 90/2017)
I OPŠTI DIO
Budžet Crne Gore za 2018. godinu dat je u sljedećoj tabeli:
Budžet Crne Gore |
Iznos u € |
IZVORNI PRIHODI |
1.708.246.091,41 |
Porezi i doprinosi |
1.597.870.452,79 |
Ostali prihodi |
110.375.638,62 |
IZDACI |
1.822.390.469,15 |
Tekuća budžetska potrošnja |
1.531.615.469,15 |
Kapitalni budžet CG |
290.775.000,00 |
DEFICIT |
– 114.144.377,74 |
PRIMARNI DEFICIT |
– 28.671.677,74 |
OTPLATA DUGA |
181.744.495,00 |
Otplata glavnice rezidentima |
50.680.000,00 |
Otplata glavnice nerezidentima |
100.600.000,00 |
Otplata obaveza iz prethodnog perioda |
30.464.495,00 |
NEDOSTAJUĆA SREDSTVA |
– 295.888.872,74 |
FINANSIRANjE |
295.888.872,74 |
Pozajmice i krediti iz inostranih izvora |
295.888.872,74 |
Primici u iznosu od 2.004.134.964,15 € se raspoređuju na:
1. TEKUĆI BUDžET |
851.754.174,29 € |
2. REZERVE |
13.057.693,14 € |
3. BUDžET DRŽAVNIH FONDOVA |
666.803.601,72 € |
4. KAPITALNI BUDžET |
290.775.000,00 € |
5. TRANSAKCIJE FINANSIRANjA IZDATAKA |
181.744.495,00 € |
Primici po vrstama i ekonomskoj klasifikaciji utvrđeni su u sljedećim iznosima:
Ekonomska klasifikacija |
OPIS |
Iznos u € |
7 |
PRIMICI |
2.004.134.964,15 |
71 |
Tekući prihodi |
1.678.908.879,99 |
711 |
Porezi |
1.086.322.057,76 |
7111 |
Porez na dohodak fizičkih lica |
134.134.404,59 |
7112 |
Porez na dobit pravnih lica |
49.881.035,77 |
7113 |
Porez na imovinu |
3.405.389,70 |
7114 |
Porez na dodatu vrijednost |
617.339.596,24 |
7115 |
Akcize |
246.372.205,94 |
7116 |
Porez na međunarodnu trgovinu i transakcije |
25.140.855,31 |
7118 |
Ostali porezi |
10.048.570,21 |
712 |
Doprinosi |
511.548.395,03 |
7121 |
Doprinosi za penzijsko i invalidsko osiguranje |
303.496.114,96 |
7122 |
Doprinosi za zdravstveno osiguranje |
180.937.710,58 |
7123 |
Doprinosi za osiguranje od nezaposlenosti |
14.313.171,35 |
7124 |
Ostali doprinosi |
12.801.398,14 |
713 |
Takse |
18.679.692,72 |
7131 |
Administrativne takse |
13.565.337,19 |
7132 |
Sudske takse |
1.512.276,50 |
7133 |
Boravišne takse |
1.283.896,15 |
7136 |
Ostale takse |
2.318.182,88 |
714 |
Naknade |
25.971.331,86 |
7141 |
Naknade za korišćenje dobara od opšteg interesa |
789.149,97 |
7142 |
Naknada za korišćenje prirodnih dobara |
3.854.894,67 |
7143 |
Ekološke naknade |
288.097,27 |
7144 |
Naknade za priređivanje igara na sreću |
9.539.446,67 |
7148 |
Naknade za puteve |
4.135.670,37 |
7149 |
Ostale naknade |
7.364.072,91 |
715 |
Ostali prihodi |
36.387.402,61 |
7151 |
Prihodi od kapitala |
4.475.232,13 |
7152 |
Novčane kazne i oduzete imovinske koristi |
14.734.745,88 |
7153 |
Prihodi koje organi ostvaruju vršenjem svoje djelatnosti |
4.896.250,79 |
7155 |
Ostali prihodi |
12.281.173,81 |
73 |
Primici od otplate kredita i sredstva prenesna iz prethodne godine |
4.827.211,43 |
731 |
Primici od otplate kredita |
4.827.211,43 |
74 |
Donacije i transferi |
24.510.000,00 |
741 |
Donacije i transferi |
24.510.000,00 |
7411 |
Tekuće donacije |
24.510.000,00 |
75 |
Pozajmice i krediti |
295.888.872,74 |
751 |
Pozajmice i krediti |
295.888.872,74 |
7512 |
Pozajmice i krediti iz inostranih izvora |
295.888.872,74 |
Izdaci po vrstama i ekonomskoj klasifikaciji utvrđeni su u sljedećim iznosima:
Ekonomska klasifikacija |
OPIS |
Ukupno budžet |
4 |
IZDACI |
2.004.134.964,15 |
41 |
Tekući izdaci |
752.198 681,94 |
411 |
Bruto zarade i doprinosi na teret poslodavca |
438.977.760,11 |
4111 |
Neto zarade |
256.553.160,07 |
4112 |
Porez na zarade |
36.568.458,65 |
4113 |
Doprinosi na teret zaposlenog |
89.772.216,32 |
4114 |
Doprinosi na teret poslodavca |
50.958.059,61 |
4115 |
Opštinski prirez |
5.125.865,46 |
412 |
Ostala lična primanja |
12.652.190,18 |
4122 |
Naknada za stanovanje i odvojen život |
2.069.540,40 |
4123 |
Naknada za prevoz |
437.061,80 |
4124 |
Jubilarne nagrade |
243.619,10 |
4125 |
Otpremnine |
796.624,94 |
4127 |
Ostale naknade |
9.105.343,94 |
413 |
Rashodi za materijal |
36.475.699,82 |
4131 |
Administrativni materijal |
7.011.326,74 |
4132 |
Materijal za zdravstvenu zaštitu |
1.546.100,00 |
4133 |
Materijal za posebne namjene |
9.913.000,55 |
4134 |
Rashodi za energiju |
7.930.569,71 |
4135 |
Rashodi za gorivo |
8.909.352,82 |
4139 |
Ostali rashodi za materijal |
1.165.350,00 |
414 |
Rashodi za usluge |
73.664.108,84 |
4141 |
Službena putovanja |
5.338.238,60 |
4142 |
Reprezentacija |
681.939,26 |
4143 |
Komunikacione usluge |
5.924.315,52 |
4144 |
Bankarske usluge i negativne kursne razlike |
4.546.190,50 |
4145 |
Usluge prevoza |
1.201.120,90 |
4146 |
Advokatske, notarske i pravne usluge |
5.508.757,29 |
4147 |
Konsultantske usluge, projekti i studije |
38.237.493,92 |
4148 |
Usluge stručnog usavršavanja |
1.589.637,61 |
4149 |
Ostale usluge |
10.636.415,24 |
415 |
Rashodi za tekuće održavanje |
22.343.832,78 |
4151 |
Tekuće održavanje javne infrastrukture |
15.309.000,00 |
4152 |
Tekuće održavanje građevinskih objekata |
3.014.500,00 |
4153 |
Tekuće održavanje opreme |
4.020.332,78 |
416 |
Kamate |
85.472.700,00 |
4161 |
Kamate rezidentima |
7.672.700,00 |
4162 |
Kamate nerezidentima |
77.800.000,00 |
417 |
Renta |
9.600.131,20 |
4171 |
Zakup objekata |
9.160.920,01 |
4172 |
Zakup opreme |
406.666,79 |
4173 |
Zakup zemljišta |
32.544,40 |
418 |
Subvencije |
27.011.800,00 |
4181 |
Subvencije za proizvodnju i pružanje usluga |
27.011.800,00 |
419 |
Ostali izdaci |
46.000.459,01 |
4191 |
Izdaci po osnovu isplate ugovora o djelu |
6.293.826,79 |
4192 |
Izdaci po osnovu troškova sudskih postupaka |
2.272.600,00 |
4193 |
Izrada i održavanje softvera |
14.064.299,87 |
4194 |
Osiguranje |
2.902.876,80 |
4195 |
Kontribucije za članstvo u domaćim i međunarodnim organizacijama |
5.250.821,55 |
4196 |
Komunalne naknade |
3.633.118,00 |
4197 |
Kazne |
1.651,00 |
4198 |
Takse |
55.890,00 |
4199 |
Ostalo |
11.525.375,00 |
42 |
Transferi za socijalnu zaštitu |
551.408.689,95 |
421 |
Prava iz oblasti socijalne zaštite |
79.812.000,00 |
4211 |
Dječiji dodaci |
4.500.000,00 |
4212 |
Boračko invalidska zaštita |
6.750.000,00 |
4213 |
Materijalno obezbjeđenje porodice |
14.250.000,00 |
4214 |
Porodiljska odsustva |
16.672.000,00 |
4215 |
Tuđa njega i pomoć |
21.745.000,00 |
4216 |
Ishrana djece u predškolskim ustanovama |
925.000,00 |
4217 |
Izdržavanje štićenika u domovima |
3.970.000,00 |
4218 |
Ostala prava iz oblasti socijalne zaštite |
11.000.000,00 |
422 |
Sredstva za tehnološke viškove |
20.398.799,52 |
4221 |
Garantovane zarade |
350.000,00 |
4222 |
Otpremnine za tehnološke viškove |
8.098.799,52 |
4224 |
Naknade nezaposlenim licima |
11.750.000,00 |
4225 |
Ostalo |
200.000,00 |
423 |
Prava iz oblasti penzijskog i invalidskog osiguranja |
425.672.790,43 |
4231 |
Starosna penzija |
248.342.703,36 |
4232 |
Invalidska penzija |
69.392.623,11 |
4233 |
Porodična penzija |
84.685.112,81 |
4234 |
Naknade |
10.291.699,71 |
4235 |
Dodaci |
2.239.597,56 |
4236 |
Ostala prava |
10.721.053,88 |
424 |
Ostala prava iz oblasti zdravstvene zaštite |
16.500.100,00 |
4241 |
Liječenje van Crne Gore |
16.500.100,00 |
425 |
Ostala prava Iz zdravstvenog osiguranja |
9.025.000,00 |
4251 |
Ortopedske sprave i pomagala |
1.700.000,00 |
4252 |
Naknade za bolovanje preko 60 dana |
3.500.000,00 |
4253 |
Naknade za putne troškove osiguranika |
3.825.000,00 |
43 |
Transferi institucijama, pojedincima, nevladinom i javnom sektoru |
183.542.538,70 |
431 |
Transferi institucijama, pojedincima, nevladinom i javnom sektoru |
177.726.542,00 |
4311 |
Transferi za zdravstvenu zaštitu |
76.500.000,00 |
4312 |
Transferi obrazovanju |
23.457.228,10 |
4313 |
Transferi institucijama kulture i sporta |
4.590.000,00 |
4314 |
Transferi nevladinim organizacijama |
4.620.359,71 |
4315 |
Transferi političkim partijama, strankama i udruženjima |
5.331.559,78 |
4316 |
Transferi za jednokratne socijalne pomoći |
1.965.000,00 |
4317 |
Transferi za lična primanja pripravnika |
8.013.640,00 |
4318 |
Ostali transferi pojedincima |
17.407.811,82 |
4319 |
Ostali transferi institucijama |
35.840.942,59 |
432 |
Ostali transferi |
5.815.996,70 |
4324 |
Transferi opštinama |
5.625.996,70 |
4326 |
Transferi javnim preduzećima |
190.000,00 |
44 |
Kapitalni izdaci |
319.307.864,42 |
441 |
Kapitalni izdaci |
319.307.864,42 |
4411 |
Izdaci za infrastrukturu opseg značaja |
231.354.600,00 |
4412 |
Izdaci za lokalnu infrastrukturu |
23.852.600,00 |
4413 |
Izdaci za građevinske objekte |
29.465.526,31 |
4414 |
Izdaci za uređenje zemljišta |
678.000,00 |
4415 |
Izdaci za opremu |
30.894.622,11 |
4416 |
Izdaci za investiciono održavanje |
2.815.516,00 |
4417 |
Izdaci za zalihe |
247.000,00 |
45 |
Krediti i pozajmice |
2.875.001,00 |
451 |
Pozajmice i krediti |
2.875.001,00 |
4513 |
Pozajmice i krediti pojedincima |
1.680.000,00 |
4515 |
Ostale pozajmice i krediti |
1.195.001,00 |
46 |
Otplata dugova |
181.744.495,00 |
461 |
Otplata duga |
151.280.000,00 |
4611 |
Otplata hartija od vrijednosti i kredita rezidentima |
50.680.000,00 |
4612 |
Otplata hartija od vrijednosti i kredita nerezidentima |
100.600.000,00 |
4630 |
Otplata obaveza iz prethodnog perioda |
30.464.495,00 |
47 |
Rezerve |
13.057.693,14 |
4710 |
Tekuća budžetska rezerva |
12.462.693,72 |
4720 |
Stalna budžetska rezerva |
594.999,42 |
Dinamika potrošnje budžetom odobrenih sredstava za fiskalnu godinu realizovaće se zavisno od ostvarenja prihoda za određeni mjesec.
Vlada Crne Gore (u daljem tekstu: Vlada) može, na predlog Ministarstva finansija, usvojiti kriterijume za utvrđivanje redosljeda prioriteta u plaćanju Budžetom utvrđenih obaveza.
Potrošačka jedinica može ugovarati obaveze do iznosa sredstava koja su, planom potrošnje, odobrena od strane Ministarstva finansija.
Prihode koje ostvari potrošačka jedinica sopstvenom djelatnošću, a na osnovu zakonskih ovlašćenja, služiće isključivo za finansiranje izdataka te potrošačke jedinice.
Izdaci potrošačke jedinice koji se finansiraju iz prihoda koji su namjenski opredjeljeni u skladu sa zakonom, izvršavaće se u visini njihovog ostvarenja, a do iznosa planiranih Budžetom.
Potrošnja u tekućem mjesecu iz st. 1 i 2 ovog člana odobravaće se na osnovu izvještaja Državnog trezora o ostvarenju prihoda iz st. 1 i 2 ovog člana za prethodni mjesec, osim za januar mjesec. Za januar mjesec ova sredstva odobravaće se po mjesečnom planu potrošnje.
Prihodi koje Ministarstvo odbrane ostvari od prodaje naoružanja i vojne opreme, prodaje i izdavanja bivše vojne imovine (nepokretnosti) i pružanja usluga, kao i sredstva po osnovu refundacije troškova od strane NATO izvršiće se do iznosa 3.500.000,00€ i služiće za finansiranje realizacije partnerskih ciljeva i opremanje Vojske u skladu sa NATO standardima uključujući i uniforme, kao i poboljšanje stambenih pitanja pripadnika Vojske i Ministarstva odbrane. Ove izdatke Ministarstvo odbrane evidentiraće na izdacima: 4131-Administrativni materijal, 4415- Izdaci za opremu, 4416- Izdaci za investiciono održavanje i 4513-Pozajmice i krediti pojedincima, kao prihod od sopstvene djelatnosti do visine njihovog ostvarenja.
Izdaci potrošačkih jedinica u Tekućem budžetu koji se finansiraju iz kredita izvršavaće se u visini njihovog ostvarenja i to:
1) Svjetske banke, za projekte:
a) ” Unapređenje poreske administracije”;
b) “Energetska efikasnost u Crnoj Gori”;
c) “Institucionalni razvoj i jačanje poljoprivrede Crne Gore” (MIDAS);
d) “Projekat upravljanja industrijskim otpadom i čišćenje” (HOT SPOTS) i
e) “Projekat za visoko obrazovanje, istraživanje i konkurentnost”;
2) Njemačke banke za razvoj (KfW):
a) “Energetska efikasnost u javnim ustanovama”,
3) Banka za razvoj Savjeta Evrope, za projekte:
a) “Projekat rješavanja stambenih potreba građana pod povoljnim uslovima (1000+)”,
b) “Izgradnja zatvora u Bijelom Polju”
4) Međunarodnog fonda za razvoj poljoprivrede pri UN-IFAD, u cilju jačanja infrastrukture u ruralnim područjima;
5) Abu Dabi Fond za razvoj:
a) Program Razvoja poljoprivrede kroz podršku Abu Dabi Fonda-ADMAS;
6) Za potrebe Ministarstva odbrane, za nabavku tri helikoptera.
Izdaci potrošačkih jedinica koji se finansiraju iz donacija izvršavaće se u visini njihovog ostvarenja.
Ako službenici iz jedne potrošačke jedinice pređu u drugu potrošačku jedinicu, istovremeno se vrši transfer sredstava za njihove bruto zarade, ostala lična primanja i pripadajući dio rashoda za materijal i usluge bez promjene ukupnog iznosa planiranih sredstava za navedene izdatke.
Vlada će u 2018. godini, potpisati kreditne aranžmane ili će postati efektivni, u iznosu do 158.800.000,00 eura.
U skladu sa stavom 1 ovog člana, u toku 2018. godine, Vlada će potpisati ili će postati efektivni sljedeći kreditni aranžmani:
1) zaduženje sa Bankom za razvoj Savjeta Evrope (CEB), za potrebe Ministarstva pravde, za izgradnju kapitalnog objekta – Zatvor u Bijelom Polju, u iznosu do 15.000.000,00 eura;
2) sa Evropskom investicionom bankom (EIB), za projekte rekonstrukcije magistralnih puteva u Crnoj Gori, u iznosu do 40.000.000,00 eura;
3) zaduženje za potrebe Ministarstva odbrane, za potrebe nabavke tri helikoptera, u ukupnom iznosu do 30.000.000,00 eura, dok će kreditor biti određen tokom godine;
4) sa Međunarodnom bankom za obnovu i razvoj (IBRD), za projekat “Energetska efikasnost” -MEEP 2, u iznosu do 6.000.000,00 eura;
5) sa Međunarodnom bankom za obnovu i razvoj (IBRD), za projekat jačanja institucija i poljoprivrede Crne Gore 2 – MIDAS 2, u iznosu do 30.000.000,00 eura;
6) sa Međunarodnom bankom za obnovu i razvoj (IBRD), za projekat “Unapređenja poreske administracije”, u iznosu do 14.000.000,00 eura;
7) sa Njemačkom bankom za razvoj (KfW), za projekat “Vodosnabdijevanje i odvođenje otpadnih voda na crnogorskom primorju, faza V, komponenta 2”, postaće efektivan iznos, u visini do 8.800.000,00 eura;
8) zaduženje za potrebe javnih zdravstvenih ustanova u Crnoj Gori, za kupovinu medicinske opreme, u iznosu do 5.000.000,00 eura sa PDV-om, koji će se realizovati kroz kreditni ili lizing aranžman u trajanju od najmanje pet godina;
9) sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), za projekat rekonstrukcija magistralnih puteva u Crnoj Gori, postaće efektivan iznos u visini do 10.000.000,00€.
Vlada će u 2018. godini izdati garancije u ukupnom iznosu do 27.000.000,00 eura, uz obavezu obezbjeđivanja kolaterala državi Crnoj Gori, i to:
1) za kreditni aranžman između Crnogorskog elektroprenosnog sistema (CGES) i Njemačke banke za razvoj (KfW) za projekat izgradnje elektroenergetske infrastrukture na poluostrvu Luštica, u iznosu od 20.000.000,00 eura;
2) za kreditni aranžman između Željezničke infrastrukture Crne Gore AD Podgorica i Evropske Investicione banke, za projekte koji se odnose na rekonstrukciju i unapređenje željezničke infrastrukture, u iznosu do 7.000.000,00 eura.
Sredstva svih potpisanih i realizovanih finansijskih aranžmana, iz stava 2 ovog člana, izvršavaće se u visini njihovih ostvarenja.
Vlada se u 2018. godini, za potrebe obezbjeđivanja nedostajućih sredstava za finansiranje budžeta, može zadužiti za iznos do 296.000.000,00 eura, za sljedeće potrebe:
– za otplatu duga i obaveza iz prethodnog perioda, potrebe finansiranje Kapitalnog budžeta u iznosu do 106.000.000,00 eura i
– za potrebe izgradnje auto puta “Bar-Boljare”, u iznosu do 190.000.000,00 eura
Za potrebe zaduženja iz stava 1, ovog člana, Vlada može, u 2018. godini, obezbijediti sredstva kroz aranžman sa Svjetskom bankom (kroz kreditni aranžman-DPL ili izdavanje garancije od strane Svjetske banke-PBG), sa međunarodnim finansijskim institucijama, zatim kroz emisiju obveznica na domaćem ili međunarodnom tržištu, zaključenjem kreditnih aranžmana ili izdavanjem državnih zapisa.
Bez obzira na ograničenje predviđeno stavom 1, ovog člana, Vlada se u 2018. godini može zadužiti i radi otkupa i refinansiranja državnog duga, maksimalno do iznosa od 400.000.000,00 eura, a što može biti obijezbeđeno kroz aranžman sa Svjetskom bankom (kroz kreditni aranžman-DPL ili izdavanje garancije od strane Svjetske banke-PBG), sa međunarodnim finansijskim institucijama, zatim kroz emisiju obveznica na domaćem ili međunarodnom tržištu, zaključenjem kreditnih aranžmana ili izdavanjem državnih zapisa.
Sredstva iz stava 1 ovog člana, za finansiranje projekta izgradnje autoputa “Bar -Boljare”, biće obezbijeđena kroz aranžmane sa Kineskom Exim bankom ili drugom finansijskom institucijom, zatim kroz emisiju obveznica na domaćem ili međunarodnom tržištu, zaključenjem bilateralnih aranžmana ili izdavanjem državnih zapisa do visine neophodne za implementaciju navedenog projekta.
Vlada, u 2018. godini, radi zaštite od rizika kursnih i kamatnih promjena, može zaključiti svop ugovore i ugovore o kupovini derivata.
Sredstva Kapitalnog budžeta za izdatke potrošačkih jedinica koji se finansiraju iz kredita izvršavaće se u visini njihovog ostvarenja, i to :
1) Evropske investicione banke (EIB), za projekte:
a) “Rehabilitacija puteva i zaobilaznice oko gradova”;
b) “Sanitarne deponije”;
c) “Vodosnabdijevanje i otpadne vode”;
d) “Projekat rekonstrukcije magistralnih puteva u Crnoj Gori”;
2) Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za projekte:
a) “Unapređenje lokalnih puteva”;
b) “Projekat rekonstrukcije magistralnih puteva u Crnoj Gori”;
3) Banka za razvoj Savjeta Evrope, za projekte:
a) “Projekat izgradnje i unapređenja objekata za potrebe pravosuđa”;
b) “Projekat unapređenja obrazovanja”;
4) Njemačka banka za razvoj (KfW), za projekte:
a) “Vodosnabdijevanje i odvođenje otpadnih voda na crnogorskom primorju”;
5) Kineska EXIM banka, za projekat:
b) “Izgradnja autoputa “Bar – Boljare”, (evidentiraće se kroz Kapitalni budžet, budžet Ministarstva saobraćaja i pomorstva – Direkcija za saobraćaj, kredit Exim banke i sopstvena sredstva)”;
Nije dozvoljeno preusmjeravanje sredstava sa projekta izgradnja auto puta “Bar-Boljare”.
Sredstva Kapitalnog budžeta za izdatke potrošačkih jedinica koji se finansiraju iz donacija izvršavaće se u visini njihovog ostvarenja.
Nije dozvoljeno preusmjeravanje sredstava sa Kapitalnog na Tekući budžet i Budžet državnih fondova.
Sredstva iz EU fondova, opredijeljena za realizaciju projekta “Integrisano upravljanje granicom” realizovaće se u visini njihovog ostvarenja. Sredstva po navedenom osnovu ne mogu se preusmjeravati odnosno koristiti za druge namjene.
Poreska potraživanja izuzetno se mogu naplatiti imovinom poreskih obveznika, u skladu sa propisom Vlade.
Poreska i ostala potraživanja Vlade mogu se naplatiti konverzijom u kapital u privrednim društvima, na osnovu saglasnosti Vlade, a na predlog resornih ministarstava.
Za naplaćena poreska potraživanja iz st. 1 i 2 ovog člana, teretiće prihodnu poziciju za poresko potraživanje koja se naplaćuje, dok će se na rashodnoj strani u istom iznosu opterećivati kapitalni izdatak. Naplata potraživanja ovim putem biće prikazana u završnom računu budžeta.
Prihodi po osnovu vlasništva i ostvarene dobiti privrednih subjekata u državnom vlasništvu u Crnoj Gori iz oblasti energetike, će se u 2018. godini koristiti za regulisanje međusobnih dužničko – povjerilačkih odnosa tih subjekata, proisteklih iz zakonskih obaveza snabdijevanja i balansiranja sistema, i realizaciju prioritetnih kapitalnih investicija u energetskom sektoru.
Izuzetno od člana 45 stav 1 Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, u 2018. godini Ministarstvo finansija će, uz saglasnost Vlade, na teret pozicija organa državne uprave izvršiti potrebna preusmjeravanja u korist Uprave za imovinu, radi sprovođenja propisa Vlade o objedinjenim nabavkama roba i usluga.
Preusmjeravanje će se vršiti za sljedeće nabavke:
1) robe (kancelarijski materijal, kompjuterski materijali i oprema, gorivo i motorna ulja, kancelarisjki namještaj, prevozna sredstva)
2) usluge (usluge elektronske komunikacije-mobilna i fiksna telefonija, internet, sanitarne i druge usluge, osiguranje državnih službenika i namještenika, osiguranje imovine kojom raspolaže država Crna Gora).
Preusmjeravanja se odobravaju radi stvaranja uslova za tehničku implementaciju budžeta u 2018. godini, odnosno realizacija objedinjenih javnih nabavki na teret izdataka koji su za tu namjenu predviđeni ovim zakonom.
II POSEBNI DIO
Raspored sredstava Budžeta po potrošačkim jedinicama i izdacima po ekonomskoj klasifikaciji, vrši se u posebnom dijelu koji glasi:
III ZAVRŠNA ODREDBA
Član 21
Ovaj zakon stupa na snagu danom objavljivanja u “Službenom listu Crne Gore”, a primjenjivaće se od 1. januara 2018. godine.
Crnogorski available languages